Phnom penh Koh Rong Samloem Battambang Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bart en Nienke - WaarBenJij.nu Phnom penh Koh Rong Samloem Battambang Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bart en Nienke - WaarBenJij.nu

Phnom penh Koh Rong Samloem Battambang Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Bart en Nienke

05 December 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Aangekomen in Cambodja Phnom Penh, zijn we de stad wezen verkennen met Loes. We zijn die avond meteen door gereisd naar Sihanoukville, waar we de boot hebben gepakt naar Koh Rong Samloem. Wat was dat een mooi eiland! Haast geen toeristen, echt een eiland om lekker te relaxen. Je had er eigenlijk gewoon niks. Wij zaten aan de ene kant van het eiland in een mooie bungalow. Aan de andere kant van het eiland kon je de zonsondergang zien. Wij dachten dit is een goed idee. We moesten hiervoor wel door de jungle heen. Er was wel een pad, maar af en toe was je die ook even kwijt. We hadden de zonsondergang gezien maar terug in de jungle zijn we van het pad geraakt. In het donker en een dicht beboste jungle konden we geen hand voor ogen zien. Met behulp van de gps van de telefoon hebben we de weg teruggevonden naar het strand. Dit heeft wel een tijdje geduurd. Door vertraging van de boot hebben we de bus naar Battambang maar net gehaald. Battambang staat bekend om de Killing caves. Deze hebben we dan ook bezocht. We hadden in het boekje gezien dat in Battambang er een Bambootrain bestaat die goederen vervoerde voor weinig geld van het ene dorpje naar het andere dorpje. Waarschijnlijk zal deze bambootrain verdwijnen en vervangen worden door de nationale spoorlijn. Gelukkig hebben wij nog een ritje kunnen maken. Dit was echt een belevenis! Het ging best hard en wanneer er een tegenligger aankwam, werd de trein afgebroken en naast de spoorlijn gelegd, zodat de andere trein kon passeren. Nu zitten we in Seam Riep. Waar we de tempels van Angkor hebben bezocht. Je kunt tickets kopen voor 1, 2, 3 dagen of een hele week. Wij waren na 1 dag wel tempelmoe. Ondanks dat hebben de tempels wel een mooie indruk op ons achter gelaten. Morgen 5:30 AM (vroeg) zullen wij onze weg vervolgen naar Kratie. Hier gaan wij zeldzame dolfijnen spotten. waar na schatting er nog een honderdtal op de wereld leven.