Hue & Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bart en Nienke - WaarBenJij.nu Hue & Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bart en Nienke - WaarBenJij.nu

Hue & Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Bart en Nienke

13 November 2013 | Vietnam, Hoi An

Hallo, We leven nog!

In Hue aangekomen zijn we eigenlijk meteen met twee motorrijders rond gaan toeren door Hue om een aantal locaties te bezichtigen. De volgende dag zijn we met deze zelfde motorrijders naar de Vinmoc tunnels geweest. Wat zo'n half dagje sturen was. De tunnels waren erg indrukwekkend. Toen we uit de tunnels kwamen, zagen we 1 van de 10 personen die in de tunnels geboren is. Hij was helaas doof geworden door de bommen in de oorlog. We hebben daar bij het strand overnacht en de volgende dag zijn we weer terug gegaan naar Hue. Onderweg hebben we veel oude oorlogsgebieden gezien. In Hue aangekomen bleek dat die zondag de tycoon over het stadje Hue zou komen. Toch bleef de lokale bevolking er erg rustig onder. Dit waarschijnlijk omdat Hue iets meer van de zee af ligt. We zijn ongeveer de hele zondag op de hotelkamer gebleven, en we hebben geen tycoon gezien. Hij was gelukkig langs het stadje op gegaan.Wel was er veel sterke wind en regen. We hebben ook nog een avondje met de lokale bevolking wat gedronken. De volgende dag zijn we met de bus naar Hoi An gegaan. Hoi An is een erg leuk stadje vinden wij. Hier zijn we ook weer nederlandse mensen (Vincent, Loes & Danique) tegen gekomen die we in Laos hebben ontmoet. Je kunt hier kleding, tassen en schoenen laten maken ( wij hebben uiteraard kleding en een tas laten maken). Tevens zijn er ook twee stranden, leuke winkels kortom erg leuk! Dit was de eerste keer sinds tijden dat we een strand hebben gezien, hier hebben we dan ook optimaal van genoten. Op onze volgende bestemming Nha Trang waar we morgen naartoe zullen reizen, schijnen ook mooie stranden te zijn.

Dit was het wel weer, groetjes!!

• 18 November 2013 - 20:34

Renko En Nathalie:

Beste Bart en Nienke,

Leuk om jullie verhalen te lezen! Wel veel regen, zo te zien, maar wel lekkere temperaturen of niet!? Goed om te lezen dat jullie Hoi An zo leuk vinden, daar zijn wij met oud en nieuw een dag of 5. Gaan we ook lekker shoppen en kleren laten maken!

Geniet ervan, wij mogen over 3 weken! En kijk uit, want het reisvirus besmet je voor de rest van je leven!

Groetjes Renko en Nak